2012. január 24., kedd

Sörszappan

Nem vagyok nagy ivó... Éves alkohol fogyasztásom kb. 10 pohárkányi Radler. De pont ez ihlette ezt a szappant.
Egyik vasárnap - merthogy csak ilyenkor szoktam "a pohár fenekére nézni" - szóval ebéd után, miközben a poharammal szemeztem, az jutott róla eszembe, hogy a sört mintha szokták volna bőr és hajápolásra használni a natúrkozmetikában... Hazaérve utána is néztem, és a következőket találtam.
Megtudtam például, hogy a csehek egész kozmetikai termékcsaládot készítenek sörből. Meg hogy nem csak a sörben lévő élesztő, hanem a komló is jótékony, nyugtató hatással van a bőrre. A sör, a hajápolásban alkalmazva nem csak tartást ad a hajnak, de könnyebben fésülhetővé is teszi. Már kétezer évvel ezelőtt is használták az egyiptomi nők a sört bőrük szépítéséhez.
Mindez gyorsan meg is győzött arról, hogy összeállítsak egy sörrel készült szappant.
Került bele olívaolaj, kókuszvaj, napraforgó olaj, búzasör, lúg és citrom illóolaj.

Íme az eredmény, a második körben már a habos söröspohár formát is sikerült egy kicsit utánozni...


És ha ellátogatsz ide, ilyen szappanok közül választhatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése