2014. augusztus 31., vasárnap

Napkollektoros gyümölcsaszaló

Nyár közepére készült el a napkollektoros gyümölcsaszalónk. Már több mint egy éve a pincében kerülgettük a napkollektor alapanyagául szolgáló sörösdobozokat. Végül nyár elején elhatároztam, hogy gyümölcsérésre készen kell lennie.
A házikó maradék osb lapokból és lambériából készült, a teteje szintén újrahasznosított bitumenes szigetelőlap. A meleget pedig kb. 100 sörösdoboz szolgáltatja.
Már több helyen láttam ilyen jellegű aszalót, több helyen részletes leírást is adnak a készítésükhöz. A lényege a sörösdobozokból készült napkollektor, ami meleg levegőt juttat az aszalóba.
A munka leginkább próbára tevő szakasza a sörösbobozok aljának és tetejének levágása volt, mivel ezeket csőszerűen kell összeilleszteni. Végül egy körömollót áldoztam be erre a célra, és a végére legalább öt vízhólyaggal illetve tucatnyi vágással lettem gazdagabb.
A sörösdoboz csöveket lefestettem feketére, és eztán beillesztettem őket egy fa keretbe, melynek az alsó és a felső végei is lyukasak, hogy a csőbe be illetve ki tudjon áramolni a levegő.


A napkollektor felső vége van beleilleszve az aszaló házikóba, melyben 4 kivehető tálca van. Ezek a tálcák fa keretek, melyekre régi szúnyoghálót tűztem fel.


Ez volt az első kísérlet: aszalt meggy

Aszalt sárgadinnye: isteni

 Sorakoznak a paradicsomok

Aszalt paradicsom

Előkészületek



1 megjegyzés:

  1. Hát ez valami szuper lett. Ilyent szeretnék én is csinálni valahogy :)

    VálaszTörlés