2011. július 20., szerda

Kössünk gyapjú pelenka külsőt - útmutató

Az első gyapjú pelenkás sikereken felbuzdulva nekiálltam egy újabb fazonú pelus megkötésének.
Nem titok, az alap ötletek innen származnak: teljesen bele vagyok zúgva ebbe a pelusba, de ennek nincs meg a kötésmintája.



Viszont a mamami fórumon találtam egy olyan gyapjúpelus varrási útmutatót, amely pont ez a háromszög stílus.
A kettőt ötvözve megszületett a saját kötött verzióm:




Persze nem sikerült elsőre, az első próbálkozást a felétől visszabontottam, mert nem találtam el a megfelelő háromszög méretet. :-( A lényeg, hogy második nekirugaszkodásra elkészült, és kis gazdáján is remekül áll. Eleinte kicsit furának tartottam, hogy így előre állnak a lábak, de végül is ez a babák jellemző lábtartása, nem? Mindenesetre Rékára remekül passzol.

És itt a leírása:

Háromszög szabású kötött gyapjú pelenka

Ez kb. egy L méretnek felel meg, derék kerülete 46 cm

100% gyapjú Ecologico fonalból készült
A derekához és a lábához zoknikötőtűt használtam, a háromszöghöz körkötőt.

120 szemmel indítottam, 2 sima 2 fordított szemekkel. 13 sor szántam a derékrésznek.
A derékrész után még rákötöttem körbe egy sima sort, amibe 15 szemet szaporítottam, így 135 szem lesz.
Ezután átszedtem a szemeket a körkötőtűre, és a pocakrész közepétől elkezdtem fogyasztani a szemeket. Itt kezdjük el készíteni a háromszöget. Minden második sor elején és végén 1-1- szemet fogyasztunk. Így a 135. sor végére elfogynak a szemek. Ezzel tulajdonképpen (bocs a matekért) egy egyenlő szárú hegyesszögű háromszöget kapunk, melynek a csúcsát visszahajtjuk a pocakrészhez, és a lábrészt kihagyva összeöltjük vagy horgoljuk. A lábrésznek 68 szemet hagytam ki, ez is 2 sima 2 fordítottal készült, 15 sorral.





És itt a leírása az első saját fejlesztésű verziónak:


Kötött gyapjú pelenka




Ez kb. egy M méretnek felel meg, derék kerülete 40 cm

100% gyapjú Ecologico fonalból készült
A derekához és a lábához zoknikötőtűt használtam, a popsirészhez körkötőt.

112 szemmel indítottam, 2 sima 2 fordított szemekkel. 13 sor szántam a derékrésznek.
A derékrész után még rákötöttem körbe 40 sima sort. 
Ezután a felével, 56 szemmel folytattam a popsirészt. A másik felét el is dolgozhatjuk befejező szemekkel. Minden sor elején és végén fogyasztottam 1-1 szemet. Így kötünk 18 sort. 20 szem marad. Erre a 20 szemre kötünk még 22 sort, ez lesz a lábak közötti rész. Ha elkészült, ezt hozzáöltjük az első részhez. 
A lábrészhez 60 szemet veszünk fel zoknikötő tűre, és 2 sima 3 fordítottal 12 sort kötünk.



Még kísérletezek további mintákkal :-) ....

4 megjegyzés:

  1. Kevdes Álomkuckó!

    Szeretném megkérdezni,hogy mekkora kötőtűt használtál,és hogy mennyi fonalra van szükség egy pelus elkészítéséhez? Köszönöm:Bea

    VálaszTörlés
  2. Kedves Bea!
    4-es tűvel készült, két gombolyag fonalból. A fonal gomolyag súlyára már sajnos nem emlékszem.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Bea

    Kisebb méretet szeretnék 0_3 csecsemőnek. Duplán szeretném kötni,ezert úgy gondolom 2 tűvel és vékony gyapjuval.... Mi a véleményed?

    VálaszTörlés
  4. Szerintem próbáld meg úgy, jónak tűnik a gondolatod. Jó munkát kívánok hozzá :-)

    VálaszTörlés