2012. március 30., péntek

Elkezdödött a medvehagyma szezon - tavaszi asztaldísz

A múlt héten bukkantam először medvehagymára a zöldségesemnél, és már a váci piacon is sikerült beszereznem.
De hogy hogyan is lett ebből asztaldísz...

Pár hete félretettem egy üres konzerves dobozt, mondván, hogy itt a tavasz, jönnek a virágok, még jó lesz valamire. Jó is lett. A piacon javasolta az árus, hogy vízbe állítva tároljam, mert így sokáig friss marad. Hazaérve egyből a konzerves dobozra szegődött a tekintetem. Gondoltam, ez pont ideális erre a feladatra.
Aztán eszembe jutottak a konyhában hánykolódó antik kanalak, akik már régóta arra várnak, hogy valami dekorációs feladatra legyenek bevetve.
Nekiálltunk tojást festeni - Bogikám ismét nagyon aktívan segített. Némi kompromisszum árán sikerült meggyőznöm, hogy én nem szeretnék arany meg ezüst tojást a kanalakba, azokat inkább fesse saját felhasználásra... Ennek az lett az ára, hogy készítenem kell majd neki egy fészket, meg fából egy tyúkot, aki majd kikölti a főtt aranytojást :-))) (Majd később beszámolunk a projektről...)
Minden természetfeletti képességemet bevetve meghajlítottam a kanalakat, és egy kockás szalaggal a doboz köré kötöztem.
Ilyen egyszerű. Mindenki lelkesen húzogatja belőle reggelinél a medvehagyma szálakat...

És jöjjön egy kis ismertető a medvehagymáról, mely méltán lett egyre népszerűbb az utóbbi időkben: ez a vadfokhagyma, mely az Ázsiából származó fokhagyma Európában honos változata. A fokhagyma közismerten jó koleszterincsökkentő, baktériumölő és értisztító hatása a medvehagymában többszörösen megtalálható, illata viszont a fokhagymához képest elenyésző, és nem olyan maradandó. A hazai erőkben szép számmal megtalálható, de óvatosan szedjük, mert könnyen összetéveszthető más mérgező növény leveleivel (pl. gyöngyvirág)

És aki kedvet kapott hozzá, itt kedvére böngészhet a jobbnál jobb receptek között, örömmel mondhatom, hogy egyre bővül a választék. És van rá mód, hogy télire is raktározzunk belőle!
Medvehagyma receptek, tudnivalók, eltevése télire

Ez viszont az egyik kedvencem:
Tavaszi quiche zizikalandjai blogjáról

Már kísérletezem vele, hogy a kertünk árnyékos sarkában meghonosítsam...


2 megjegyzés:

  1. Köszi a recept belinkelését! :)
    Zizi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg már írni akartam, hogy - ha egy villanásra is -de örülök, hogy láttalak a múltkor! (Az Arany J utcai metrónál suhantunk el egymással szemben. A sapkátokon voltam nagyon elmélázva, azon járt az agyam, hogy ilyet kellene kötni jövőre, aztán vettem csak észre, hogy ki is van a sapi alatt :-))) Kriszta

      Törlés